onsdag 10 mars 2021

Igen och igen

Jag tyckte väldigt mycket om den första boken jag läste av honom. Den hette Glöm mig och handlade om hans mor. Sen har jag läst ett par till och det är som om jag läser om samma bok. De är för lika. Det är för all del starka och berörande skildringar men de behöver skilja sig lite mera åt för att bli intressanta för mig. Jag har läst någonstans att många författare håller sig till ett tema och det är väl inte så konstigt men det är ändå trevligt om man kan skilja på böckerna?


 

2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon bok av Alex Schulman, men har hört talas om honom. Synd när författare blir stående kvar i samma tänkande och repetera för mycket. Som du säjer, man tappar entusiasmen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kanske inte ska läsa för många av samma författare. Trevlig helg!

      Radera