fredag 5 november 2021

Tuff och Tuss

Minns ni serietidningen Tuff och Tuss som gavs ut på 1950-talet? Gösta Knutsson var ansvarig utgivare och farbror Sven, han med Barnens brevlåda, hade sina egna sidor. Det fanns alltid med en saga om Tuff och Tuss som farbror Gösta hade skrivit. Ja, alla vuxna kallades farbror och tant på den tiden! Och så var det serierna, Barna Hedenhös, Olli på Grönland och Teddy äventyr. Teddy som var ritad av Rune Andreasson var en föregångare till den fortfarande så populära Bamse.







 

2 kommentarer:

  1. Nej minns inte detta men är ju född 59. Tuss reagerade jag på, min lille vovve min bäste vän över 12 år som lämnade jordelivet för lite mer än 1 år sedan reagerade jag allt på. Gösta Knutson kommer jag ihåg, han lyssnade man på via radion. Farbror Sven var beundransvärd att lyssna till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, usch vad svårt det är att förlora sina hundkompisar. Vi har varit utan hundar i några år nu. Får se om det blir någon ny.

      Radera