lördag 7 november 2020

Just nu i november

Tiden går både fort och sakta på en gång sa min 99-åriga mor när vi pratade här om dagen. Och nu är det redan dags för ett Just nu-inlägg igen.
Just nu läser jag Där kräftorna sjunger av Delia Owens och mja sådär tycker jag hittills. 
Just nu lyssnar jag på Ellen Sundberg som sjunger Kjell Höglunds fina visor. Kjell Höglund fick förresten Cornelis Vreeswijk-stipendiet i år.
Just nu tittar jag på Utredningen om mordet på Kim Wall på SVTPLAY.  Mycket bra!
Just nu längtar jag efter lite frost på marken.


 

2 kommentarer:

  1. Instämmer med din kloka mor; Tiden går både fort och sakta.
    Vilken underlig tid vi lever i!
    Skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur? Man ägnar sig mycket åt det lilla livet men blir på samma gång lite besatt av alla nyhetssändningar. Må så gott !

      Radera