lördag 18 juli 2020

I kvällssol

Igår sken solen när jag gick min kvällsrunda genom trädgården. Bakom vår lillstuga växer det praktlysing och jag tycker att de är som vackrast just i kvällssolen. Fönstret som hänger i fönstret kommer från min farfars morfar och mormor i Blekinge. Min farmor tog hand om två verandafönster när huset revs. Som barn på 1890-talet gick farmor på väckelsemöten i det huset och fönstren var det vackraste hon någonsin hade sett. När jag växte upp i Klockargården i Berg hängde de i vardagsrummet där. Det huset är numera nedbrunnet. Men verandafönstren från Blekinge fortsätter att ge mig glädje.




2 kommentarer:

  1. Så fint och vilken fantastisk historia som ligger bakom. Tack för att du delade med dig av den.
    Skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det roligt med gamla saker som har en historia. Ibland tittar vi på engelska antikrundan och där får man höra de mest fantastiska historier. Ha en skön vecka!

      Radera