onsdag 7 december 2022

I Helsingfors

Jag har läst två deckare av Elina Bäckman som utspelar sig i Gustav Adolfs och i Helsingfors. Huvudpersoner är poliserna Jan och Heidi och journalisten Saana som gör poddar om olösta brott. Jans och Saanas vägar korsas både arbetsmässigt och på ett personligt plan. Det är både spännande och en smula romantiskt och en ganska trevlig läsning. Jag glömde att betona en ganska viktig huvudperson nämligen staden Helsingfors! Så fint beskriven att jag blir riktigt sugen att resa dit.


 

2 kommentarer:

  1. Låter spännande.
    Jag läste nyss en bra bok utspelad i Helsingfors, kommer bara inte ihåg varken bokens titel eller författarens namn.
    Inte ofta jag läser finsk litteratur.
    Trevlig advent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men det är trevligt att läsa böcker från våra nordiska grannländer. Ha det så gott i Luciaveckan!

      Radera