tisdag 8 september 2020

Underbyxskär

Ni som växte upp på femtiotalet känner säkert igen dessa rejäla underbyxor som man hade på den tiden. Minns med fasa hur de hela tiden tittade fram ur gymnastikdräkten till pojkarnas förtjusning. De var ju så förbaskat stora på min smala lilla kropp. Sen dess har jag svårt för den laxrosa färgen. Så hur jag kunde ha ett nystan sockgarn i den färgen bland mina garner är en gåta. Nu stickar jag i alla fall upp garnet i sockan Fläderblom ur #tantulltus eminenta sockbok. 





 

2 kommentarer:

  1. Grått kan göra underverk när man behöver mildra läskiga färger!
    Mina underbyxor var "skärare", ingen lax där inte, med flossad insida och halvblanka på utsidan, och med en antydan till ben med resårer nedtill. Rejäla doningar!
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja, sådana hade jag också! Grått är en bra färg när man stickar.

      Radera