torsdag 23 januari 2020

Kultursjalar

Januari är en seg månad tycker jag. Så det har varit svårt att komma sig för med att uppdatera bloggen. Miss Marple, Agatha Christies härliga deckartant, har fått ett eget kapitel i Celia Dackenfelds bok Kulturkoftor.
Mycket läsvärd bok förresten! Där finns också mönster på en scarf och en sjal. I mitt gamla album hittade jag en likadan scarf på mig själv. Kortet kan väl vara taget ungefär 1952. Sjalen är nystickad och en julklapp till yngsta dottern. Några böcker ingick förstås.



2 kommentarer:

  1. Praktiska halsdukar som inte ramlade av ungarna hur mycket de än lekte! har linade bilder på mig, från samma tid, med samma sorts halsduk!
    För flera evigheter sedan hann jag sticka två schalar i påfågelsmönster medan Stenmark susade ner för backarna - det var så skönt att ha något i händerna när det blev alltför spännande.
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och nu är de tydligen moderna igen. Hittade mängder av dem på Instagram. På vuxna den här gången.

      Radera