onsdag 8 augusti 2018

Stockholmshelg

Helgen som varit skulle jag tillbringa i Stockholm med min yngsta dotter. Men det började inte bra. Tåget jag skulle åka med på fredagseftermiddagen från Rättvik blev inställt. Men så fick jag ett sms från SJ att det skulle komma en ersättningsbuss istället. Så där stod vi ett gäng resenärer och väntade på bussen. Fem minuter innan avgång fick vi ett nytt sms, bussen var inställd! Så här stod det bland annat i sms-et: "Vi ber om ursäkt för detta och kommer automatiskt att återbetala din ursprungsbiljett för att bjuda dig på en resa." Jag funderar fortfarande på vad det är jag ska bli bjuden på! Ja, det var bara att åka hem igen. Väl hemma beställde jag en bussresa tur och retur Stockholm från ett lokalt bussbolag. På lördag förmiddag var jag äntligen i Stockholm i rätt tid också eller till och med 10 minuter före ankomsttiden.
Vi besökte tre utställningar, Sigrid Hjertén på Waldemarsudde, Peter Dahl på Sven-Harrys och Nathalie Djurberg och Hans Berg på Moderna.. Alla mycket sevärda. Dessutom hann vi med ett besök på Medelhavsmuséet, där vi också åt en god lunch.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar